Gasztronómia

Mi a Kosborban arra törekszünk, hogy vendégeink meghitt élményekkel gazdagodva térjenek haza. Ezért konyhánk egész nap azon szorgoskodik, hogy finom, egészséges ízekkel kápráztassa el vendégeinket.

KONYHAFILOZÓFIÁNK ALAPPILLÉREI

• Törekszünk arra, hogy helyben elérhető, vegyszermentes, friss alapanyagokból főzzünk
  • Védjük környezetünket, ezért kerüljük az egzotikus, a világ másik végéből származó gyümölcsöket, zöldségeket, húsokat
  • A mai kor igényeinek megfelelő ételeket varázsolunk a hagyományos őrségi alapanyagokból
  • Modern technológiákkal segítjük a tápanyagok és eredeti ízek megőrzését
  • Törekszünk a pazarlás elkerülésére, legjobb tudásunk szerint tervezzük az ételeket és mennyiségeket

Kosbor reggeli

Tökéletes napindítás egy laza, ráérős, kiadós reggelivel, amilyenről a munkanapokon álmodni sem merünk – ilyen a Kosbor reggeli: gazdag, választékos, minőségi.
A Kosbor konyhában készülő kovászos kenyerek, frissen sült péksütemények, levendulás briós, fonott kalács, házi lekvárok, növényi és húsos pástétomok mellett a környék legjobb sajtjai, felvágottjai és zöldségei szerepelnek a kínálatban.

• kézműves tehén- és kecskesajtok,
  • minőségi sonkák, felvágottak, szalámik
  • helyi, vegyszermentes zöldségek (szezonális kínálatban)
  • falusi tojásból frissen készülő fogások
  • többféle müzli, joghurt friss gyümölcsökkel
  • bio almalé saját kertünkből, frissen préselt narancslé
  • minőségi szálas teák, házi teakeverék a kertben termő gyógynövényekből

VIDD MAGADDAL!

Autós vagy kerékpáros kiránduláshoz szívesen készítünk tízórai vagy uzsonna boxot, kétszemélyes piknikkosarat, hogy vendégeink bárhová magukkal vihessék a Kosbor ízeit és hangulatát.
Az elegáns, hőszigetelt kosárban tányérok és evőeszközök, poharak, damaszt szalvéta, házi készítésű péksütemények, kézműves sajtok és sonkák, kencék, lekvárok, friss zöldség, gyümölcs, sütemény, limonádé vagy egy üveg bor, hozzá vízhatlan réteges pléd is jár. Akár az erdő közepén is rendezhet egy királyi pikniket édes kettesben!
Ha nincs kedve messzire menni, számos eldugott szegletet talál a Kosbor birtokon, vigyen magával egy piknikkosarat – az élmény itt is tökéletes lesz.

Éttermünk napközben rendszeresen frissülő választékot kínál meleg ételekből, akár elvitelre is: kézműves hamburgerek, egytálételek, könnyű fogások környezetbarát elviteles csomagolásban, amelyeket akár a Kosbor hatalmas kertjében is elfogyaszthat.

NAPKÖZBEN

Tudjuk, mennyire élvezetes a Kosbor birtok csendje, a balzsamos levegő.  Meghitt kerti pihenőinkben – az Almafánál, a Kuckóban, az Árnyékosban vagy a Nyíresben – kényelmes párnák, takarók, mécsesek várnak vendégeinkre,  itt valóban távol lehet mindentől és mindenkitől.
Keressen egy olvasmányos magazint, burkolózzon be egy takaróba és élvezze az igazi kényeztetést a kerti pihenőben. Ehhez szívesen viszünk nappali ételkínálatunkból akár hideg, akár meleg fogásokat, süteményeket, hozzá egy üveg finom házi szörpöt vagy limonádét, bort, pezsgőt, habos kávét …. csak választani kell 🙂
A kínálatban sajt- és hidegtálak, könnyű hideg és meleg fogások, kézműves hamburgerek, süteméynek, desszertek, frissítő italok, tea, kávé, limonádé, házi szörpök és borospincénk teljes választéka

VACSORA

Konyhánkban minden este frissen készítjük a vacsorát, mely három fogásból áll. Az ételekhez lehetőség szerint a környéken termelő vegyszermentes gazdaságok és saját kertünk zöldségeit, salátáit, gyümöcseit használjuk. A menüvacsorát előrendelés alapján készítjük. Ha ez valamiért elmaradt, szívesen elkészítjük a napi étlap valamelyik fogását.
Előfoglalással nem csak szállóvendégeket fogadunk, akár a napi kínálatot, akár a menüvacsorát meg tudják rendelni.

SPECIÁLIS IGÉNYEK

Allergia:
Éttermünk nem a la carte, minden nap frissen készül a menüsor. Ezeket előre megtervezzük, és a pazarlás elkerülése érdekében csak az azokhoz szükséges alapanyagokat rendeljük meg.
Amennyiben glutén és/vagy laktózmentes, paleo, IR, cukorbeteg, vagy bármilyen allergén mentes étkezést igényel, egyeztessen velünk előre!
Külön diétás konyhánk nincs, ezért súlyos allergia  vagy extrém gluténérzékenység esetén  az Ön biztonsága érdekében nem vállaljuk az ételkészítést.

Vegetáriánus, vegán:
Támogatjuk azokat a vendégeket, akik – akár környezetvédelmi, akár állatjóléti okokból – kevesebb húst és állati eredetű élelmiszert fogyasztanak. Ha vendégeink előre jelzik, elkészítjük a vegetáriánus vagy vegán menüvacsorát is, de napi választékunkban is kínálunk vegetáriánus és vegán ételeket.

BOROSPINCE

A teraszon vagy a borozópincében kóstolhat válogatott magyar fehér- és vörösborainkból, pálinkáinkból.
Alkoholt nem fogyasztó vendégeinknek és a gyerekeknek házi szörpökkel, saját balmáskertünkből származó almalével, friss limonádéval kedveskedünk.

KÜLÖNLEGES ALKALMAKRA

A Kosborban minden nap különleges, de egy romantikus vacsorával igazán felejthetetlenné válik. Meghitt alkalmakra, például egy csodás meglepetés születésnapra, lánykérésre tökéletes választás. Csillagfényes nyári estéken gyertyákkal, mécsesekkel, kerti fényekkel teremtünk varázslatos hangulatot a szépen terített asztal körül, melyet a kertnek egy, a kíváncsi szemek elől elzárt részén állítunk fel. Az ünnepi vacsora 4 különleges fogásból áll, így a helyszín, a hangulat és az ételek együtt teszik felejthetetlenné az estét .
Különleges alkalmakra szívesen készítünk vagy rendelünk tortát, süteményt, virágcsokrot, pezsgőt, sajttálat, amelyeket a kért időben és helyen szolgálunk fel – legyen az a reggeli, a vacsora, vagy szobai bekészítés. Minden kérést diszkréten kezelünk és odafigyelünk, hogy a meglepetés valóban meglepetés legyen.